We are aware of the issue with the badge emails resending to everyone, we apologise for the inconvenience - learn more here.
Forum Discussion
Tania G.
10 years agoNew member | Level 1
Borrar a un miembro de mi equipo de empresa, pero sin borrar su cuenta
Veréis, el problema que me encuentro es que cuando elimino a uno de los usuarios de mi empresa, este usuario pierde todo su material, es decir, queda eliminada su cuenta de Dropbox.
He agregado a una persona provisionalmente a la cuenta de mi empresa para un asunto menor, y ahora quiero eliminarla de mi administrador de empresa, pero evidentemente, esa persona tiene su dropbox propio que no tiene por que ser alterado.
¿Se me entiende?
LA semana pasada hice un par de pruebas con dos cuentas y resulta que a las dos cuentas cuando las elimine de mi administrador, la persona en cuestión me ha contactado y me ha dicho que se le han borrado las cuentas. En este caso no hubo problema porque eran cuentas vírgenes totalmente. Pero en el último caso se trata de un usuario que ya lleva tiempo en dropbox y que se unió temporalmente a mi carpeta de empresa.
Una solución por favor.
Hi Tania,
Please note that when you remove a member from your Dropbox for Business team you are deleting their Dropbox account linked to that email.
In order to avoid situations like this, I'd recommend you to invite people to your Dropbox for Business account using only the email address linked to their business Dropbox accounts or, in case they haven't, ask them to create one instead of using their personal one.
I hope this clarifies things!
- Aarón__Dropbox Staff
Hi Tania,
Please note that when you remove a member from your Dropbox for Business team you are deleting their Dropbox account linked to that email.
In order to avoid situations like this, I'd recommend you to invite people to your Dropbox for Business account using only the email address linked to their business Dropbox accounts or, in case they haven't, ask them to create one instead of using their personal one.
I hope this clarifies things!
About Haz una pregunta
Busca respuestas en las conversaciones iniciadas por otros usuarios. Si no encuentras la respuesta que necesitas, haz una nueva pregunta.
Need more support
If you need more help you can view your support options (expected response time for an email or ticket is 24 hours), or contact us on X or Facebook.
For more info on available support options for your Dropbox plan, see this article.
If you found the answer to your question in this Community thread, please 'like' the post to say thanks and to let us know it was useful!